16 Aralık 2016 Cuma

Kuşburnu kompostosu

kuşburnu nasıl tüketilir


Kuşburnu Kompostosu



Dönemin Başbakanı Tansu Çiller'e genç kalmak için nasıl besleniyorsunuz diye sormuşlar oda kuşburnu çayı yanıtını vermişti.O gün bugün bilmeyen de kuşburnunu tanımış oldu.

Kuşburnunun Faydaları



Sonbaharda olgunlaşan tüylü,içi çok tohumlu C vitamini açısından zengin bir meyve kuşburnu.Uzmanlar bir kasa portakala eş olduğunu söylüyor bir avuç kuşburnunun.Benim memleketimin meyvesi olduğu için hiç yabancı değil bana..Evimizde sık sık kompostusu yapılır,özellikle kış aylarında,Ramazan ve Sahur sofralarından eksik olmazdı.Annem sağolsun memleketten geldikçe bana da verir,bende hemen işe koyulurum.

Düdüklü tencerede pişirmeyecekseniz eğer bir gece önceden,kurutulmuş kuşburnuları suda bekletmelisiniz.Ben tazesini de,kurusunu da düdüklü tencerede pişirmeyi tercih ediyorum.Böylece hem besin değerini yitirmemiş hem de kısa sürede pişmiş oluyor.

Yaklaşık yarım kg. kuşburnuyu tencereye koyup üzerine 1 lt. su ekleyip pişiriyorum.ardından muhakkak süzmek ve el ile sıkmak gerekiyor.İşte bu nokta da kuşburnunun tüyleri ellerinizi gıdıklayıp,kaşındırabilir..Hazırlıklı olun!.

Sıra süzdüğünüz konsantre kuşburnuyu biraz sulandırıp şekerle buluşturmaya geldi.Kuşburnu tatsız bir meyve olduğu için;eskiler şekerin olmadığı dönemlerde kuru üzüm,kayısı gibi meyvelerle tatlandırıyorlarmış.Ben kuru üzüm ve şeker ilavesi ile pişiriyorum.Pek de güzel oluyor.Halen denemediyseniz tarifi veriyorum..

Azıcık aşım kuşburnu kompostosu tarifi


Malzemeler
  • Yarım kg kuşburnu (taze yada kuru)
  • 1 su br. kuru üzüm
  • 1 su br toz şeker
  • Yeteri kadar su
Yapılışı
  • Ayıklanıp,yıkanan kuşburnuları düdüklü tencereye alın.
  • Üzerine 1 lt su koyup 40 dk. pişirin.
  • Haşlanan kuşburnuları süzgeçten geçirin.
  • Kalan özsuyunu bir miktar suyla açın.
  • Şekeri ve kuru üzümü ekleyerek kaynatın.
  • Soğuk servis edin.Afiyet,şifa olsun..


1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Öncelikle Ramazan Bayramı’nızı kutluyorum ve bu bayramın hepimize sağlık, sıhhat ve mutluluk getirmesini diliyorum.

    Sağlıklı beslenme ve düzenli spor yaparak bazı bitki ve meyve çaylarını içmek kilo vermeyi hızlandırıyor.

    Çocukluğumdan beri severek içtiğim çaylardan biridir kuşburnu çayı. Hem rengini hem de mayhoş tadını çok seviyorum. Ne zaman kuşburnu çayı içsem çocukluğumu hatırlattığından mıdır nedir bir mutluluk gelir bana. Zayıflamaya yardımcı bir çay oluşu da onu vazgeçilmez kılıyor. Kuşburnu çayı; vücuttan fazla tuzun ve suyun atılmasına yardımcı olur. Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeyi kolaylaştırır. Zayıflamaya yardımcı olan çaylar hakkındaki yeni yazımı okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kilo-vermeye-yardimci-5-cay/

    Güzel okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...