15 Mart 2017 Çarşamba

Paçanga Böreği (Krep Hamuru ve Sucuk ile)

börek tarifleri


Paçanga Böreği



Etimolojik kökeninin Latin ülkelerine dayandığı Paçanga,zengin mi zengin iç malzemesi ile ilk ısırışta, bir dilim asla yetmez sloganını düşündürüp,zikrettiriyor insana!...

Paçanga Böreğinin Öyküsü


Paçanga böreği ile ilgili kaynakları şöyle bir taradım da,neredeyse bu konu ile ilgili hiç ipucu bulamadım.''Aman napcan cibiliyetini ye işte'' türünde yazılar beni tatmin etmeyince bir kaç yabancı kaynaktan edindiğim bilgileri bir araya getirdim.Yarı gerçek yarı akıl üretme ile paçanga nedir? bir fikrimiz olsun kıvamında sizlere aktarmayı görev bildim.

Paçanga yada Patchanka Latin dillerinde sokak partilerine verilen ad.Bu adla anılan bir dans türü de var.Börekle alakası ne diye sorarsanız,bilmiyorum lakin bir tahminim var.O da bu böreğin kana karışmasıyla verdiği mutluluk ve kabına sığamama etkisi sanırım!!.Ee paçanganın doğduğu topraklar Latin ülkeleri olunca,sevinçlerini gösterme biçimi olarak dansı ve eğlenceyi seçmeleri hiçte şaşırtmıyor insanı ...

çay saati tarifleri


Peki bu börek çeşidinin Türk Mutfağı ile tanışması nasıl oldu?.Bu noktada oklar 1492 yılında yaşanan trajik Seferad göçünü gösteriyor.''Seferad-Seferadim'' İbranice'de İspanya anlamına geliyor.XV.yy. da İspanya'dan kovulan Museviler II.Bayezid'in daveti ile Osman'lı topraklarına ağırlıklı olarak da Selanik,İstanbul ve İzmir'e yerleştirilmişler.Kendileri ile birlikte bilgileri,görgüleri ve mutfaklarını da getirmişler.

Eldeki veriler ışığında söyleyebiliriz ki;Paçanga böreği de bunlardan biri ve bir Seferad yemeği..O dönem hamurunun nasıl yapıldığı ve iç malzemesi ile ilgili bir bilgi bulunmuyor.Fakat güncel hayata yansıyan hali ile;hazır yufkadan,içine pastırma,sucuk,peynir,domates ve biber konulup,sarılarak ve pane harcı ile kaplanıp kızartılarak yapılıyor.

Peki elinizin altında yufka yoksa ve dolapta sucuk varsa;canınız da paçanga çekerse,en az hasarla ve en çabuk bu krizi nasıl fırsata çevirirsiniz?..Onun cevabı da işte aşağıdaki tarifte...


azıcık aşım paçanga böreği (krep hamuru ve sucuk ile) tarifi


4 adet için;

Malzemeler

Krep İçin;
  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağı su
  • Yarım su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı un (Artırılıp,azaltılabilir)
İç malzeme için;
  • 100 gr. sucuk yada pastırma
  • 4 dilim cheddar peyniri yada kaşar peyniri
  • 1 adet kırmızı kapya biber
  • 1 adet yeşil biber
  • 2 adet domates
Panelemek için;
  • 1 yumurta
  • Galeta unu
Servis için;
  • Soya sosu
yemek tarifleri

Yapılışı
  • Krep için malzemeleri karıştırın.
  • Tavayı yağlayıp,bir kepçe yardımı ile krep harcını tavaya yayın.
  • Önlü arkalı hafif kızartın ve krepi bir kenara alın.
  • İç malzemeyi doğrayın
  • Krepin içine koyarak sarın
  • Hazırladığınız paçangaları önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayın.
  • İsteğe göre fırında yada bol yağda kızartın.(Ben fırınlamayı tercih ediyorum.!80 derecede yaklaşık yarım saat)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...