31 Ocak 2017 Salı

Kavut Çorbası

çorba tarifleri


Kavut Çorbası



Memleketim Bayburt'a has olarak bildiğim kavut,meğer Doğu Anadolu'nun bazı şehirlerinde de yaygın olarak tüketiliyormuş.Bilmeyenler için kavutun;kavrulmuş buğdayın öğütülmüş hali olduğunu hemen söyleyeyim.


Bayburt'un meşhur kavut çorbası


Tatlısı,ufalaması ve çorbası yapılıyor Bayburt'ta.Ben ise en çok çorbasını seviyorum.Kızım kakaolu çorba diyerek içiyor.Tıpkı tarhana gibi yapılışı pratik,kış akşamları için,içimi ideal bir çorba çeşidi.

Nereden bulabiliriz diye soranlar,yöresel ürünler satan marketlerden yada internet üzerinden temin edebilirler kavutu..

Kavut çorbasının olmazsa olmazı kavrulmuş et..Çok değil,bir avuç et kavurması,eğer varsa et suyu lezzetlendiriyor kavutu.Kavrulmuş un kokusunu buram buram hissedeceğiniz yöresel lezzet tutkunları için tarife geçiyorum.


azıcık aşım kavut çorbası tarifi


6 kişilik

Malzemeler

  • 4 yemek kaşığı kavut
  • 150 gram kavrulmuş et
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 litre su
  • 1-2 bardak et suyu

bayburt yemekleri

Yapılışı
  • Tereyağı eritin
  • Kavutu ekleyip 1-2 dakika kavurun
  • Kavurmayı ekleyip çevirin
  • Yavaşça,azar azar suyu ekleyin
  • Et suyunu da ekleyin
  • Tuz ve karabiberi ekleyin
  • Topaklanmaması için kaynayana dek karıştırın
  • Kaynadıktan 4-5 dakika sonra altını kapatın.Afiyet,şifa olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...