13 Nisan 2017 Perşembe

Külah Böreği (Milföy&Közlenmiş Biber&Lor Peyniri ile)

                                      Çay saati tarifleri

Külah Böreği


Aranızda benim gibi minimalist yaşam tarzını benimseyenler varsa;evi ve kendi için alacağı her zerre için acaba ihtiyaç mı?..diye uzun uzun düşünüyor,alışverişi kendine zehir ediyordur eminim!!..Zira ben öyleyim...



Evde daha az eşya,daha az kıyafet,daha fazla boş alan,daha az temizlik dolayısı ile daha fazla boş vakit için böyle bir zihniyet tutturmuş gidiyorum.Bunun modern felsefedeki adı;minimalizm iken,İslam inancındaki karşılığı;israftan,ifrattan ve tefritten kaçış belki.Modern dünyada,tüketim çılgınlığının doruklara çıktığı günümüzde bir anne olarak ne kadar direnebiliyor isem,onu kar sayıyorum kendime..


 millefeulle pastry

İsmini Külahtan alan Börek!



Meselenin tarifle ilgisine gelince;sürekli gelişim,değişim,tüketim her alanda olduğu gibi mutfaklara da girmiş ve önü alınamayacak bir hızla ilerliyor.Takip etmez iseniz geri kalıyor,takip edeyim derseniz ipin ucunu kaçırıyor,hayaller ve hayatlar arafında sıkışıp,kalıyorsunuz.Örneklendirecek olursam;eğer evime bir eşya alıyorsam,onu maksimum fayda elde edecek şekilde kullanmalıyım,aksi benim içime dert olur...İşte almadan önce niyetimde iken aylarca,alırken dakikalarca düşündüğüm,bu sevimli külah kalıpları da aynı kafa ile aldım ve sonuna kadar kullanıyorum


                                          mutfak gereçleri

Bir bardak suda fırtınalar koparmış olabilirim belki,ama aman al işte!ne kadarlık şey ki! diye aldığı eşyaları koyacak yer bulamayan da bizler değil miyiz?..Neyse Daha önce tatlısını yaptığım milföy külahlarını bu kez tuzlu börek versiyonunu pişirdim.Tatlı milföy külahları için burayı tıklayabilirsiniz

lezzetli börekler

Bu kez pişirdikten sonra içine közlenmiş kırmızı biber ve lor peynirinden oluşan karışımı doldurup,chia ve çörek otuna bulayarak servis ettim.Sizde hayal gücünüze göre istediğiniz malzeme eşliğinde servis edebilirsiniz.


azıcık aşım külah böreği tarifi (milföy&biber&lor peyniri ile)



6-7 adet için

Malzemeler
  • 6 adet milföy hamuru
  • 2 adet közlenmiş soyulmuş kırmızı biber
  • 100 gr. lor peyniri
  • Süslemek için arzu ettiğiniz bir tohum çeşidi (ben chia ve çörek otu kullandım)
  • Kalıpları yağlamak için 25 gram margarin
  • Üzeri için 1 yumurta sarısı
Yapılışı
  • Milföy hamurları oda sıcaklığına geldiğinde bir cm. genişliğinde ince uzun şeritler halinde kesin
  • Kalıpları yağlayın ve resimdeki gibi uçtan başlayarak yukarıdan ve aşağıdan pay bırakarak hamurları kalıplara dolayın.
  • Üzerine yumurta sarısı sürerek 200 derecede pişirin
  • Hazırladığınız içi doldurarak servis edin.Afiyet,şifa olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...