23 Aralık 2016 Cuma

Çiçek Mantı

mantı tarifi


Çiçek Mantı


Mantı denince bi durup,yutkunmayanınız var mı? Şekli ve pişirilme yöntemi nasıl olursa olsun,aynı etkiyi uyandırıyor insanda.


Çiçek Mantı Yapmak İçin


Bu kez klasik şekilde kapatmak yerine,kestiğim şeritlere iç harcı aralıklı olarak yerleştirdim.Aralardaki boşlukları karşılıklı olarak tutturdum ve ortaya çıkan şekli kendi etrafında tıpkı gül böreği yapar gibi döndürdüm.Böylece ortaya görselde gördüğünüz çiçek şekli çıktı.Bu hali ile fırında kurutup ihtiyaç halinde çıkarıp pişirebilirsiniz.Ben öyle yaptım.Buzluktan çıkardığım mantılar çözüldüğünde,salçalı sosla birlikte tencerede pişirdim.İstenirse fırınlanabilir..Onu da denedim,onayladım.Sarımsaklı yoğurtla servis etmeyi unutmayınız dipnotunu ekleyerek tarife geçiyorum..


azıcık aşım çiçek mantı tarifi



6-7 kişilik

Malzemeler
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • Ilık su
  • 150 gram kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • Tuz,kimyon,karabiber,pul biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Yoğurt
  • 2 diş sarımsak
Yapılışı
  • Un ve tuzu karıştırın.Yumurtayı kırın.
  • Su yardımıyla hafif sert bir hamur yoğurun.
  • İç harç için soğanı rendeleyin yada doğrayıcıdan geçirin
  • Kıymaya soğanı,baharatı ve tuzu ekleyerek yoğurun
  • En az 20 dk. dinlendirdiğiniz hamuru 2 bezeye ayırın
  • Un yardımı ile hamuru açın 
  • Açılan hamurdan 2 cm. genişliğinde şeritler kesin
  • Şeritlere 1 er cm aralarla iç harçtan yerleştirin
  • Aradaki boşlukları karşılıklı olarak birleştirin
  • Şeridi kendi etrafında döndürerek sarın.
  • Tereyağda salçayı kavurun üzerine 1.5 su br. su ilave edin,kaynatın
  • Fırında pişirmek isterseniz mantıları yağlanmış bir tepsiye dizin 12-15 dk. fırınlayın.Hazırladığınız sosu ekleyin.Sosu çekip,yumuşadığında fırından çıkarıp servis edin
  • Tencerede pişirmek isterseniz yine hazırladığınız sosun içine mantıları koyun ve aynı şekilde pişirin.Afiyet,şifa olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...