27 Aralık 2016 Salı

Dereotlu Poğaça

poğaça tarifleri

Dereotlu Poğaça



Yıllar yıllar önce,bir hastane kantininde tanışmıştık dereotlu poğaça ile...

Dereotlu Poğaça ve bendeki hikayesi!



Soğuk bir kış gününün sabahına hastane odasında uyanmış her refakatçi gibi kantinde bir köşede çayımı yudumlayıp,ısınmaya çalışırken,gelen iki kişiden birinin dereotlu poğaça alması dikkatimi cezbetmişti.Merakıma karşı koyamayıp yerimden kalkmış kendimi dereotlu poğaçalara bakarken bulmuş,satıcının buyrun sözü ile kendime gelmiş,istemsizce bir dereotlu poğaça siparişi vermiştim.

Öyle her gördüğünü,her yerde yiyen bir tip olmasam da kendime verdiğim ''gözünü kapatıp ye!'' telkiniyle bir ısırık aldım.Eee sonuç diye bekleyenler için söyleyeyim..Açıkçası bir otun,hele ki dereotunun,hamura bu kadar lezet vereceğini düşünmemiştim.Hamurun gevrekliği ile birleşen keskin bir tat ve koku damakta,insanı hastane kantininde dahi mutlu eden bir lezzet bırakıyordu...

Denenecekler arasına yazdığım dereotlu poğaça tarifini,gel zaman git zaman ancak deneyebildim..Siz de henüz denemediyseniz ve merak ediyorsanız buyrun tarife!

azıcık aşım dereotlu poğaça tarifi


1 fırın tepsisi için

Malzemeler
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yumurta (1 inin sarısı üzerine)
  • 100 gram tereyağı yada margarin
  • 1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Arzuya göre dereotu (Ben yarım demet kullandım)
  • Un
  • İçine koymak için arzuya göre 100 gram beyaz peynir
Yapılışı
  • Sıvı malzemeleri ve tereyağı karıştırın
  • Dereotlarını incecik kıyın ekleyin
  • Un,kabartma tozu ve tuzu ekleyin
  • Hamuru yoğurun
  • Hamurdan küçük parçalar kopararak şekil verin arasına peynir koyarak kapatın
  • Üzerine yumurta sarısı sürerek,180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya dek pişirin.Afiyet,şifa olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...