24 Ocak 2017 Salı

Portakallı Tavuklu Kereviz Yemeği

Zeytinyağlılar


Portakallı Tavuklu Kereviz Yemeği



Kereviz;Kanı temizler,idrar söktürür,bağırsaklardaki gazı giderir,sinirleri yatıştırır,kötü kolestrolü düşürür,afrodizyak etkiye sahiptir,artrid,romatizma ve gut hastalığının tedavisinde yardımcıdır.Ama eşiniz kereviz sevmiyorsa eliniz kolunuz bağlı bakakalırsınız böyle...


Bir Zeytinyağlı Klasiği Portakallı Kereviz Yemeği


Bir gün yine çocuğun çorbasına katarım diye aldığım kerevizi,ailece yemek üzere pişirdim.Eşim işten geldi,yemek masasına oturduk,ne dese beğenirsiniz;İş yerinde öğle yemeğinde kereviz varmış,çok kötüymüş,yememiş,bekarken annesi de terbiyeli yaparmış,babası çok severmiş ama o hiç sevmezmiş filan bir sürü serzeniş,az sonra önüne gelecek tabaktaki kerevizden bihaber..

Benim gardım düşmüş ama yüzümde tebessüm,üzerimde eşinin dertlerini dinleyen mazbut hal..Hiç kalkıp kereviz koyasım yok düşünün.Ne bunca sözün üzerine ona o yemeği yedirmek istiyorum,ne de onu bu faydadan mahrum bırakmak istiyorum.

Eee ne yiyoruz deyince,çaresiz koydum bir tabak kerevizi..Onun mahcup,şaşkın yüz ifadesi ile kereviz mi deyişi bir yana..Sessizce kenardan kenardan,istemeye istemeye hatır için yiyişini de artı hanesine not ettim...Zaten eşim diye demiyorum,hanesi artı dolu...

Aslında lezzetli sebze şu kereviz..Kokusunun,lezzetinin önüne geçmesi kaçırıyor insanları..Biraz portakal suyu ile tamamen değişiyor tadı ve kokusu.Koku hassasiyetim olmasına rağmen ben bile yiyebiliyorum inanın Portakallı tavuklu Kerevizi..


azıcık aşım portakallı tavuklu kereviz yemeği



5 kişilik

Malzemeler
  • 3 adet orta boy kereviz
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • Yarım tavuk göğsü
  • 1 adet soğan
  • 1 portakal suyu
  • Yarım limon suyu
  • Tuz,karabiber
  • 3 yemek kaşık zeytin yağ
  • 1 silme yemek kaşığı un
Yapılışı
  • Tavuk göğsünü küp küp doğrayın
  • Tencereye sıvı yağı koyup tavukları soteleyin
  • Rengi beyazlaşınca,yemeklik doğranan soğanları ve 1 yemek kaşığı unu ekleyip kavurun
  • Ardından doğradığınız havuçları ekleyin 1-2 dakika kavurun
  • Küp doğranmış patatesleri ve en son küp şeklinde doğranmış Kerevizleri ekleyin kavurun
  • Portakal ve limon suyunu ekleyin
  • Tuz ve karabiberi ekleyin
  • Gerekirse 1 çay br su ekleyin 
  • Sebzeler yumuşayıncaya kadar,kısık ateşte ve tencerenin kapağını sık açmadan pişirin.Afiyet,şifa olsun
  • Not:Doğrarken kerevizin kararmaması için limon sürün yada limonlu suda bekletin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...