15 Haziran 2017 Perşembe

Mantar Çorbası


Kremalı Mantar Çorbası

Mantar Corbası


İçerdiği protein ile kırmızı ete rakip olan mantar;bu özelliği ile hem eti sofrasında göremeyen dar gelirlileri,hem de görmek istemeyen veganları memnun ediyor.
Yüksek oranda protein,kalsiyum,folik asit,fosfor içeren mantar baştan ayağa sağlımızı korurken,bütçemizi de koruyor..Çorbası,yemeği,sosu derken sofralarımıza en azından benim soframa sık sık konuk oluyor mantar.


İstiridyesi,kanlıcası,trüfü bir çok çeşidi olsa da ben kültür mantarını tercih ediyorum.Sebebi sizce de malum..Her ne kadar sık yesem de farklı türlerin bünyemi sarsacağı endişesini taşıyorum.Bu nedenle sadece paketli mantar türlerini ve onların içinde de en çok kültür mantarını tercih ediyorum.

Mantar Pişirmenin Püf noktaları;


Mantar kolay pişen bir sebze..Fakat lezzetini katlamak istiyorsak;püf noktalarına dikkat etmeyi gerektiren bir sebze aynı zamanda.Bir kaç madde ile sıralayacak olursak


  • Mantar eğer yıkıyorsanız ki bence yıkanmalı;iyi kurutulmalı.
  • Mantarın kararmaması için doğranan mantarlara limon suyu sıkılmalı.
  • Eğer soteleyecek iseniz;geniş bir tava seçilmeli.
  • Önceden ısıtılmış tavada ve yüksek ateşte sotelenmeli.
  • Sulanmaması için tuzu pişmeye yakın atılmalı ki;mantar yerine plastik parçası yemeyelim.

bu ipuçları eşliğinde krema katmak yerine süt ile pişirdiğim mantar çorbası tarifine geçiyorum.

azıcık aşım mantar çorbası tarifi


5-6 kişilik

Malzemeler

  • 400 gram mantar
  • 2 yemek kaşığı tereyağ yada 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı dolusu un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı et yada tavuk suyu
  • 4 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı tuz,karabiber,kimyon
  • Üzeri için isteğe göre maydanoz ve krema
Mantar Çorbası Nasıl Yapılır?
  • Mantarı doğrayıp limonlu suda haşlayın ve süzün.
  • Yağı eritin.
  • Unu ekleyip kokusu çıkıncaya dek kavurun.
  • Et suyu,süt ve suyu ekleyip çırpıcı yardımı ile pürüzsüz hale getirin.
  • Kaynayan suya haşlanmış mantarları ekleyip 10 dakika kaynatın.
  • İsteğe göre maydanoz ve krema ilavesi ile servis edin.Afiyet,şifa olsun..
Videolu tarif için tıklayınız..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...