8 Temmuz 2017 Cumartesi

Kolay Truff-Truffles

kolay Truffle


Kolay Truff-Truffles



yapımı basit ve hızlı bir atıştırmalık.Özellikle kakao ve çikolataya bulanmış hali ile trüf mantarına benzetildiği için bu ismi almış.


                                        kolay truffle 2

Truff-Truffles Tarihi ve Hikayesi


Derler ki;16.yy dan bu yana İngiliz Saraylarındaki 5 çaylarının onur konuğu olurmuş truff-truffles.Hatta Ferrera Dükü Este,Elizabeth'in sarayında truff-truffle yemiş ve kendi sarayına döndüğünde aşçılarından truff-truffle lezzetini aratmayacak bir tatlı yapmalarını istemiş.Bu vesile ile supangle adı ile bildiğimiz tatlıyı topluma kazandırmışlar.Hikayeyi merak edenler ve supangle tarifi arayanlar bu linki tıklayabilirler

truffles


Saraylardan,mütevazi mutfağıma dönecek olursam,durum tıpkı fotoğrafta gördüğünüz gibiydi.Önce kaynama noktasına gelen kremaya bitter çikolataları ekledim ve karıştırarak ganaj haline getirdim.Ardından oda sıcaklığına gelen ganajı doğrayıcıdan geçirdiğim,kek parçalarının üzerine döküp karıştırdım.Sizler kek yerine bisküvi de kullanabilir böylece elinizdeki artan kek,bisküvi parçalarını değerlendirmiş olursunuz.

Ben elde ettiğim ganaj,kek karışımına ceviz de ekleyerek zenginleştirdim.Bu noktada aklınızdan geçen her türlü kuru yemişi,kuru yada yaş meyveyi kullanabilirsiniz.


                                    kolay truffle 2

Bir kaşık yardımı ile karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,yuvarladım ve Hindistan cevizi,parçalanmış çikolata,şekerleme ve toz fıstığa buladım.Buzdolabında soğuttuktan sonrasını zaten biliyorsunuz.

azıcık aşım kolay truff-truffle tarifi


40 adet için

Malzemeler

  • 2 su bardağı çiğ krema (400 ml.)
  • 140 gram bitter çikolata
  • 1 paket kek yada pasta tabanı (4 yumurtadan yapılmış boyutta)
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • Süslemek için;Toz fıstık,Hindistan cevizi,şekerleme,parça çikolata
Yapılışı
  • Krema kaynama noktasına gelince bitter çikolatayı ekleyin.Pürüzsüz kıvama gelinceye dek karıştırın.
  • Kekleri doğrayıcıdan geçirerek toz hale getirin.
  • Oda sıcaklığına gelen ganajı,toz haldeki kekin üzerine boşaltın.
  • Dövülmüş cevizi de ekleyerek karıştırın.
  • Karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın.
  • Hindistan cevizi,fıstık,çikolata ve şekerlemeye bulayın.
  • Buzdolabında soğutarak servis edin.
  • Afiyet,şifa olsun..
Videolu Tarif için tıklayınız



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...