6 Temmuz 2017 Perşembe

Şeftali Şerbeti

şeftali suyu


Şeftali Şerbeti


Mevsimin sıcaklarına direnebilmenin yolları;o mevsim de yetişen meyvelerde saklı.İşte onlardan biri şeftali ve onunla yapılan ferahlatan,serinleten bir içecek şeftali şerbeti..

                                                 seftali suyu

Yaz Sıcağında Serinleten İçecek Şertali Şerbeti



Rengi ile göz okşayan,tadı ile yaz sıcağında eksilen enerjinizi size geri kazandıran,serinliği ile cana can katan bu şerbet,hazırlaması kolay bir içecek aynı zamanda.

Önce olgunlaşmış şeftalileri doğrayıp üzerine şeker ekliyorum.en az 1 saat en fazla 1 gece bekledikten sonra,tencereyi ocağa alıyor üzerine de su ekliyorum.Şeftaliler dağılmaya başlayıp,iyice piştiklerinde karanfil tohumu ekleyip tencerenin altını ve kapağını kapatıyorum.Oda sıcaklığına gelen şerbeti süzüyor,buzdolabında soğumaya bırakıyorum.Buz limon veya meyvenin kendisi eşliğinde servis ediyorum.Ayrıntılı tarife ve oranlardan bahsedecek olursak;


azıcık aşım şeftali şerbeti tarifi



Malzemeler
  • 4 adet orta boy şeftali
  • 1 su bardağından az toz şeker (azaltılıp,artırılabilir)
  • 9 bardak su
  • 3 adet karanfil

Şeftali Şerbeti Nasıl Yapılır?

  • Şeftalileri küp küp doğrayıp,bir tencereye alın.
  • Üzerine şekeri ekleyip bir kaç saat bekletin
  • Tencereye su ekleyip ocağa alın ve kaynatın.
  • Meyveler iyice pişince karanfil ekleyip altını ve tencerenin kapağını kapatın.
  • Oda sıcaklığına gelen şerbeti,süzün ve buzdolabında soğutun.
  • Buz,limon ve meyveler eşliğinde servis edin.
  • Afiyet,şifa olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...