5 Temmuz 2017 Çarşamba

Közlenmiş Sebze Çorbası

                             


Közlenmiş Sebze Çorbası


Yaz sebzelerinden yapılmış,ister krema eklentisi ile,ister kruton eklentisi ile isterseniz de peynir eklentisi ile tüketebileceğiniz,tütsü kokusu eşliğinde içeceğiniz bir çorba çeşidi..


Közlenmiş Sebzelerden Gelen Lezzet


Yaz sıcağında çorba içilir mi? demeyin.Biz Türküz biz yaz sıcağında yana yana çorba içer,oflaya puflaya bir demlik çayın dibini görürüz.Hem zaten domatesi,biberi mevsiminde tüketin demiyor mu uzmanlar? Heh işte ben de büyük sözü dinleyip öyle yaptım.hem de son derece pratik bir yöntem ile..

Önce tüm sebzeleri yıkadım.Sonra kırmızı biberlerin çekirdeklerini ayıklayıp ortadan ikiye böldüm.Bütün halde de közlenebilir tabi.Ben közlendikten sonra kabuklarını soyarken ellerime yapışan çekirdeklerden hoşlanmadığım için bu yöntemi seçtim.Soğanları yuvarlak dilimler halinde,domatesleri ortadan ikiye bölüp,sarımsakları da kabuklarını soyup közledim.


Ardından bir tencerede un ve yağı kavurdum.Sebzeleri doğrayıp ekledim.2-3 dakika soteledikten sonra varsa tavuk suyu ve suyu ekledim.Tuzunu ve baharatını atıp pişirdim.Ardından blender dan geçirdim.

Dilerseniz evinizde artan ekmekleri küp küp doğrayıp,tereyağ yada zeytin yağda çevirerek ''kruton'' yapabilir,çorbanıza ekleyebilirsiniz.Rendelenmiş parmesan yada kaşar peyniri eklentisi ile veya krema ile de közlenmiş sebze çorbasının lezzetini artırabilirsiniz.

azıcık aşım közlenmiş sebze çorbası tarifi


6 kişilik

Malzemeler
  • 3 adet kapya biber
  • 2 adet domates
  • 1 büyük boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ veya 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 bardak tavuk suyu
  • 5 bardak su (artırılabilir)
  • 1 yemek kaşığı krema
  • 2 yemek kaşığı kaşar peyniri
  • Kruton


Közlenmiş Sebze Çorbası Nasıl Yapılır?

  • Biberlerin çekirdeklerini ayıklayarak ikiye bölün.
  • Domatesi ikiye bölün.
  • Soğanı kalın daireler şeklinde doğrayın.
  • Sarımsakların kabuklarını soyun.
  • Hepsini fırın kağıdı serilmiş bir tepsiye yerleştirin.
  • 200 derecede yaklaşık 40 dakika közleyin.
  • Fırından çıkardığınız biberlerin kabuklarını soyun.
  • Bir tencerede yağ ile birlikte unu,kokusu çıkıncaya dek kavurun.
  • Doğradığınız közlenmiş sebzeleri eklerin ve 2-3 dakika soteleyin.
  • Su ve tavuk suyunu ekleyin
  • Tuz ve baharatları ekleyin.
  • Sebzeler iyice yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Çorbayı blender yardımı ile pürüzsüz hale getirin.
  • İsteğe göre;Kruton,peynir yada krema eşliğinde servis edin.
  • Afiyet,şifa olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Tarifi

Elmalı Kurabiye

      Elmalı kurabiye mi dediniz?                                    İşte benim için sonbaharın özeti..Depresif bir ruh hali;buna...